Ugyanakkor fél szívvel a tanító nénikre is gondoltam, hátha hasznát veszik a gyorsan haladó diákok óraközi szórakoztatásához, a lassabban haladók differenciált munkájához, ha eljön a szeptember, az év eleji ismétlés, felmérésre készülés.
Kezdjük a húszas számkörrel, számfogalom mélyítéssel.
Számlálás
Többféle formában is megoldható, ceruzamentesen. Csipeszes kártyaként, hátul a megoldást bejelölve, hogy önellenőrzésre alkalmas legyen, vagy írószerrel beszínezni, vagy kupakkal, koronggal, érmével lefedni. Ami kulcsfontosságú, figyelni kell a mutatás.mozdulat egyidejűségére és valamiféle módszert találni, hogy egy elemet csak egyszer számoljunk be. Lehet fedni, jelölni, csoportosítani ízlés szerint.
Számok sorrendje, számegyenes
Olló-ragasztó feladat. Szükség szerint segítsünk.
Számlabirintus
Aranyhaj hosszú haján itt a számok kanyarognak 1-től 20-ig., Sárga gyurma ha van kéznél, egy hosszú kígyóval is le lehet fedni.
Páros és páratlan
Sorrendező kirakó alakjában. Kedves kép segíti a sorrend kialakítását. Vagy valakinél fordítva.
Összehasonlítás
Rajzoljunk filctollal egy kis papírnégyzet egyik felére egyesnlőségjelet, a másikra relációsat, vagy épp csicsás tátogó kacsát/krokodilt, azzal dolgozzunk. Magabiztos számolók azt is beleírhatják, melyik több mennyivel.
Folytatás következik, később jönnek a műveletek és az összetettebb feladatok.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése