2018. július 18., szerda

Pentomino dekorgumiból

Ti is szerettetek tetrisezni? Arra a retró, fekete-fehér LCD-kijelzős kütyüre gondolok, ami a menőség netovábbja volt a nyolcvanas évek végén  és boldogan továbbél ma is az érintőképernyős telefonokon, rabolva az időnket? A karácsonyi vásárban láttam valami hasonlót, aranyárban. Az eladó szerencsére elárulta a kulcsszót: Pentominó. Aztán kiderült, hogy ez eléggé klasszikus játék, millió dolgot lehet kialakítani belőle. 

12 alapeleme van, amelyet az ábécé betűihez való hasonlóság alapján neveztek el. Az f asszem hibás,hat elemből áll a képen, a szára túl hosszú.


Ha ez megvan, innentől a fantázia és a kreativitás a határ, mindenfélét lehet alkotni belőle. Pár példa:







A boltokban, árusoknál bőrből és műanyagból készült, mütyür méretű változatai kaphatók, nekem viszont jó nagyra volt szükségem és olcsóra. Vettem tehát öt lap A/4-es dekorgumit, abból készítettem el a játékot. 

Egy sima, 32 mm széles hosszú vonalzóval keresztül-kasul bevonalaztam a lapokat, majd a 12 alapformából 3-4 darabot rárajzoltam és kivágtam. 
A gyerekek eleinte útvonalakat építettek, majd rátaláltak a téglalapra. Maradt még lehetőség, később újra elővehető játék. Inkább felsősöknek ajánlanám. 














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A legtöbb nyolcadikas használja a tanuláshoz a chatbotokat, de a hallucinálásról mit sem tud

  Sok helyen olvasni, hogy a tanulás és a tanítás a chatbotok megjelenésével már soha többé nem lesz olyan, mint azelőtt. Ahogy tapasztalom,...