Ha már multiszenzoros tanulás, egészen mély érzelmi kapcsolat fűz minket ahhoz, amit megeszünk. Imádom, utálom, fúj, nyami... ugye ismerős? Erre lehet alapozni a tanulásban is, az erős érzelmek elősegítik a megjegyzést. Egy étel-ábécé jól kihasználható segítséget adhat minden gyereknek. Körülnéztem a kamrában és a neten, a legtöbb dolgot sk fotóztam, jó sok munka volt.de nagyon élveztem.
Javaslom, hogy nyomtassuk, lamináljuk.. Két példányban kinyomtatva jó lehet memorynak, Fekete Péter kártyának.
Egy kis magyarázat:: Az első két és fél képen a gyakori betűk láthatók. Lehet, hogy néhánynál nem magától értetődő a képhez kapcsolódó szó, ezért pontosítok. A rövid i ivójoghurt, a hosszú í az író akar lenni. Az ly-hoz a lyukas fánkot tudtam összeszenvedni, ami a multiknál kapható és galád módon csábítja a legtöbb gyereket. A ny az nyúlhús, a hosszú ó óriáskifli,a rövid ö az öntet. A hosszú ű az újkrumpli, Az ü üvegtészta, a hosszú ű az űrétel.
Az utolsó fél képen a ritka betűkhöz is kerestem képeket. Dz-vel nem kezdődik magyar szó, az egyetlen ehető dz-s dolog a bodza, ezt üdítőről, szörpről ismerhetik a gyerekek. A q az quinoa, a w a Worchester-szósz, az x az xillit, az y-ra nem találtam megfelelőt, kérdőjellel helyettesítettem. Ezt afféle kiegészítő készletnek szánom, ha szükséges.
- válogatás: szeretem-nem szeretem, van itthon-nincs itthon, csak a boltban van, vagy ott sem
-csoportosítás élelmiszercsoportok szerint: növényi/állati, gabona/tejtermék/hús/gyümölcs/zöldség
-megkóstolni, ha a gyerek szereti a képen látható élelmiszert, vagy kirakni, kiformálni valamilyen módon az ételből a betűt.
-hangjátékok: szótagolás, hangokra bontás
-2 példányban nyomtatva párosító, memory, vagy ha például az y-ból csak egyet hagyunk benn, akkor Fekete Péterezni is lehet vele.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése