Sok hatodikasnak nehéz a főnév fajtáinak felosztását megérteni, mert eltévesztik a felosztás szintjeit. A főnév fő fajtáinak, a tulajdonnévnek és a köznévnek ugyanis további alcsoportjai vannak. Ezek mindegyike elég elvont, nehezen megfogható. (Megkockáztatom, hogy a tizenkét éves gyerekek többsége még nem képes ennyire absztrakt fogalmakat pontosan megérteni, megkülönböztetni.) A nehézség megoldásában jól segíthet egy konkrét, szemléletes kép, a főnévtáska, amelybe a kategóriák és a hozzájuk tartozó pédák jól beilleszthetők.
A megtöltött táska helyettesítheti a megértést segítő pókábrát, diagramot.
Az üres táskába rendezve lehet beilleszteni, beragasztani vagy beírni a fogalmakat:
Itt a hozzá tartozó szókártyák:
Plusz a szóanyag, csoportosítani-memorizálni.
Használjátok, mert segít!
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
A legtöbb nyolcadikas használja a tanuláshoz a chatbotokat, de a hallucinálásról mit sem tud
Sok helyen olvasni, hogy a tanulás és a tanítás a chatbotok megjelenésével már soha többé nem lesz olyan, mint azelőtt. Ahogy tapasztalom,...
-
Ismét letölthető feladatlapok következnek, részben differenciált munkához, részben korrepetálásra, a szorzótáblák témaköréből. A feltöltés...
-
Az ötödikesek rendszerint nagyon küzdenek a mássalhangzó-törvényekhez kapcsolódó sok-sok új fogalommal. Számukra készítettem egy kis rendsze...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése