2018. július 21., szombat

Szöveges feladatokról

Aki korrepetált, matekot tanított, vagy segített a gyerekének leckét írni, tudja, mennyire fontos ez a feladattípus. Összekapcsolja a hétköznapi gondolkodást a számokkal, a való élet problémáit a tananyaggal. Valamint segíti a szekvenciális gondolkodás alakulását, egy probléma megoldásának megtervezését lépésről lépésre.

 Viszont elmondható, hogy amilyen fontos, annyira utált feladatfajta ez. Sok gyereknek nagyon nehéz, már a kezdet kezdetén elvesztik a fonalat. aminek többek között az egyik oka, hogy a mostani iskolai gyakorlat szerint túl kevés segítséget kapnak még a kicsi, elsős-másodikos gyerekek is a feladattípus begyakorlásához. 

Elsősöknek és tanítóiknak, fejlesztőiknek segítség lehet ez a megoldási sablon, amely háromféle segítséget is tartalmaz: számegyenes, hely a rajzoláshoz, dominókép. A számítás és válasz felírását is segíti az elrendezés. 


Másodikosoknak ugyanez százas számtáblával, az első félévre, százas számkörbeli összeadáshoz és kivonáshoz. 





Ez pedig második félévben, a szorzás-bennfoglalás tanulásához, gyakorlásához alkalmas.


Tapasztalat, hogy amikor már magabiztos egy adott gyerek egy-egy területen és már jól megy a szóban számolás, elhagyja a plusz segítséget magától. 

Azt gondolom, ez az elrendezés eléggé diszkalkulia- és BTMN-barát, úgyhogy ilyen problémák esetén magasabb évfolyamokon is használható, sőt használjátok is egészséggel. 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A legtöbb nyolcadikas használja a tanuláshoz a chatbotokat, de a hallucinálásról mit sem tud

  Sok helyen olvasni, hogy a tanulás és a tanítás a chatbotok megjelenésével már soha többé nem lesz olyan, mint azelőtt. Ahogy tapasztalom,...