Két kezünkön tíz ujj van, ez a tény nagyon kézzelfoghatóvá teszi a tízes szorzótábla megtanítását. Ha tevékenykedéssel indítunk, az osztályban kezeket számolunk, egyéni fejlesztésben lehet mondjuk tenyérnyomdázni, ha a takarító néni toleranciaszintje is eléri vagy meghaladja a tanító néniét..
Képi szinten a viszonylag egyszerű tízesével számláláson alapulnak a könnyem megjegyezhetők közé tartozó tízes szorzótábla feladatai.. Sorba rendezésre alkalmas a könyves/tenyeres feladat, kapcsolódik a kezek-ujjak indító témához.
Pénzhasználatot, boltos játékot követhet a pereces lap rögzítésképp.
Szokványos feladat a házikós párosító.
A hiányos szorzás fogalmát vezeti be a tízlábú skorpiós feladat.
A százas számkörbeli, számegyenes segítségével való tájékozódást segítheti a Tappancsok.
A Kukacderbi hazavezetős játék. Laminálva, filctollat használva összekötős is lehet. A legutolsó feladatlap a vizuális észlelés fejlesztésével társított számfeladat, a számok hiányzó részeit kell berajzolni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése