2010. február 20., szombat

10-es szorzótábla

Két kezünkön tíz ujj van, ez a tény nagyon kézzelfoghatóvá teszi a tízes szorzótábla megtanítását. Ha tevékenykedéssel indítunk, az osztályban kezeket számolunk, egyéni fejlesztésben lehet mondjuk tenyérnyomdázni, ha a takarító néni toleranciaszintje is eléri vagy meghaladja a tanító néniét.. 
Képi szinten a  viszonylag egyszerű tízesével számláláson alapulnak  a könnyem megjegyezhetők közé tartozó tízes szorzótábla feladatai.. Sorba rendezésre alkalmas a könyves/tenyeres feladat, kapcsolódik a kezek-ujjak indító témához. 
 
Pénzhasználatot, boltos játékot követhet a pereces lap rögzítésképp. 


Egyszerű párosító a papucsos játék.
 
 Szokványos feladat a házikós párosító.

 
 A hiányos szorzás fogalmát vezeti be a tízlábú skorpiós feladat.

 A százas számkörbeli, számegyenes segítségével való tájékozódást segítheti a Tappancsok.
A Kukacderbi hazavezetős játék. Laminálva, filctollat használva összekötős is lehet.
 

A legutolsó feladatlap a vizuális észlelés fejlesztésével társított számfeladat, a számok hiányzó részeit kell berajzolni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A legtöbb nyolcadikas használja a tanuláshoz a chatbotokat, de a hallucinálásról mit sem tud

  Sok helyen olvasni, hogy a tanulás és a tanítás a chatbotok megjelenésével már soha többé nem lesz olyan, mint azelőtt. Ahogy tapasztalom,...