2018. augusztus 10., péntek

A fejlesztő- és gyógypedagógusok varázspálcája


Gondolom, nem vagyok egyedül azzal, hogy az Aliexpressre rá-ránézek. Sok olyan praktikus apróság van, ami kis hazánkban vagy nem, vagy rém drágán kapható, Kínából viszont olcsón és ingyen szállítással beszerezhető. Egyetlen hátránya, hogy néha elég lassan érkezik meg a várva várt csomag. 

Nekem a fő kattanásom az írószerek. A minap olyan filctollkészletre bukkantam, ami szinte mindenre (műanyag, fa, fém, porcelán, papír, textil, hungarocell) jól fog, az első pár percben visszatörölhető, száradás után tartós marad és sokféle, gyönyörű színben kapható. Ez az akrilfilc. A festékanyaga a hobbiboltok akrilfestékeihez hasonló (az alap árnyalatok mindenképp), van metál és glitteres változat is.  A célcsoport eredetileg nem a mi szakmánk, hanem a manga- és képregényrajzoló grafikusok, de szerintem mi is legalább annyira hasznát vesszük a gazdag színválasztéknak. 

Magyarországon 9000 Ft körül láttam, ez a  fajta viszont sokkal olcsóbb. Arra kell figyelni az első használat előtt, hogy a hegyet egy papírlapra nyomva megvárjuk, amíg 15-20 másodperc alatt a filchegyen át leszivárog a festék a munkadarabig. 

Két játékon próbáltam ki fiaim örömére. Az egyik anyaga a kanalazós Kinder-tojásokhoz mellékelt műanyag lapocska, erre dominóképes párosítót firkantottam. Nagycsoportos ovisoknak és elsősöknek való, illetve korosztálytól függetlenül a számfogalom mélyítésére tízes körben. 

A másik egy netet körbejáró videóból való kreatív puzzle. Egy kartont 9 különböző színű mezőre osztunk, az egyes színmezők érintkezési sávjában pedig egy nagyobb italos kupakot körberajzolva köröket vágunk ki, majd további kupakokra ragasztjuk őket. A játék lényege a körök visszaillesztése a helyükre rendesen, vagy fordítva, vagy megcserélve, ízlés szerint.  Itt a kontúrozáshoz használtam az arany akrilt (a festés akril hobbifestékkel készült). 



Ez a játék nagyjából korosztálytól független. Két napja kint van az egyik lerakóasztalon és valaki folyton matat rajta, a kétéves totyogótól a meglett apukájáig. 

1 megjegyzés:

A legtöbb nyolcadikas használja a tanuláshoz a chatbotokat, de a hallucinálásról mit sem tud

  Sok helyen olvasni, hogy a tanulás és a tanítás a chatbotok megjelenésével már soha többé nem lesz olyan, mint azelőtt. Ahogy tapasztalom,...