2018. szeptember 13., csütörtök

Képkártyák fejlesztő óra tervezéséhez-vezetéséhez

Vannak gyerekek, akik nagyon igénylik a struktúrát, áttekinthetőséget. Ha ez nincs meg, komoly magatartási problémákat okoz az összezavarodottság. Különösen jellemző lehet  ez a hiperaktív vagy aspergeres gyerekekre, sokszor a szakvéleményben is kitérnek erre, de a nem speciális szükségletű gyerekeknek is általában jót tesz a rendezett, átlátható keretek biztosítása. 

Fejlesztő foglalkozások (de természetesen más kötött foglalkozások) tervezéséhez, szervezéséhez segítség lehet a gyerekeknek-felnőtteknek egy olyan képkártya-sorozat, amit ha kiteszünk pl. a mágnestáblára szépen egymás alá, az aktuális foglalkozás feladatai szerint, mindenki átláthatja az óra körülbelüli menetét. Laminálható-nyomtatható formában készítettem, a hátára mágnesfólia darabkája (pl. reklám hűtőmágnesek) vagy tépőzár ragasztható.


Így elejét lehet venni a tizenötször nyávogó hangon feltett "Mit csinálunk  maaaa? Gépezüüük?" kérdéscunaminak. Kiegészíthető időtervvel is, akkor aztán már igazán strukturált és megnyugtató a rendezettség. Csak ember legyen, aki betartja. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A legtöbb nyolcadikas használja a tanuláshoz a chatbotokat, de a hallucinálásról mit sem tud

  Sok helyen olvasni, hogy a tanulás és a tanítás a chatbotok megjelenésével már soha többé nem lesz olyan, mint azelőtt. Ahogy tapasztalom,...