2023. október 6., péntek

Online AI képgenerátor versillusztrációkat generál

 Újabb AI poszt következik. A CANVA online képszerkesztő lehetőséget ad arra, hogy beírt (angol) szöveg alapján generáljunk vele képeket. 

Arra lettem roppant kíváncsi, hogy mit kezd ez az applikáció az irodalmi szövegekkel. Választottam  hat közismert versidézetet, amely angolul is rendelkezésre áll, vagy a DeepL be tud segíteni a fordításába, majd a szövegrészleteket beillesztettem a CANVA megfelelő szövegdobozába. Olyanokat kerestem azért, amely konkrét, képszerű, vizuálisan könnyen megjeleníthető.

Játákra hívlak benneteket. Arra kérlek benneteket, párosítsátok össze a képeket az idézetekkel. 

Nézzük az idézeteket:

A) "valaki jár a fák hegyén/ki gyújtja s oltja csillagod"

B) "s halált hozó fű terem/gyönyörűszép szívemen"

C) "Gót ablakában sírt az Orvos:/"Uram, nektárod merre nő/amely ír minden kínra s melytől/meggyógyul minden szenvedő?""

D) "Hullatja levelét az idő vén fája,/Terítve hatalmas rétegben alája"

E) "Bölcs fa volt, szent; dús lombja, levele,/mint senki másnak; isten üzent vele"

F)"Ereszkedik le a felhő,/Hull a fára őszi eső,/Hull a fának a levele,/Mégis szól a fülemile."

Most jönnek a képek:

1. 


2. 

3. 

4. 
5. 

6. 

Kíváncsi vagyok a válaszaitokra és a véleményeitrekre is, hasznos-e ez az eszköz vagy inkább ijesztő. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A legtöbb nyolcadikas használja a tanuláshoz a chatbotokat, de a hallucinálásról mit sem tud

  Sok helyen olvasni, hogy a tanulás és a tanítás a chatbotok megjelenésével már soha többé nem lesz olyan, mint azelőtt. Ahogy tapasztalom,...