2015. március 16., hétfő

Matematikai képességek fejlődése spontán játékban

Tanulságos megfigyelni, hogy egy három-négyéves kisgyerek hogyan használja a képzeletét és a játékait, hogy megalkossa önmaga számára az alapvető gondolkodási formáit, matematikai alapfogalmait. A céltudatosan kialakított fejlesztő játékok kispályások a kindertojás-belsőkhöz és kosarakhoz képest. 


Egy dologba egy másikat teszünk, ez nem más, mint a hozzárendelés, a számfogalom alapja. 

Nagy dicséretet érdemel ezért, ha a gyerek a muffinpapírozásban segít.
 Egy tálba egy nagy darab étel kerül meg egy kevés apró: folyamatos és diszkrét mennyiségek, hozzárendelés.
 Gyakorlati haszna is van: jóllaknak a madarak.

Nagyságviszonyok, sorrend: megvan a kicsi, a közepes meg a nagy. Alakul a szerialitás készsége is.

 Vízszintes és függőleges dimenzióban is alkalmazza a fentieket.
 Részek és egész: az alapformák megjelennek a rajzba. A filctoll meg szerencsére letörölhető a fotózás után.
 Területszámítás alapjai gyurma térkőből és murvából, kis segítséggel.

A legtöbb nyolcadikas használja a tanuláshoz a chatbotokat, de a hallucinálásról mit sem tud

  Sok helyen olvasni, hogy a tanulás és a tanítás a chatbotok megjelenésével már soha többé nem lesz olyan, mint azelőtt. Ahogy tapasztalom,...